La Quinta performance



La Quinta performance

Quan anava a l'Escola del meu Poble (ara seria una moderna escola rural), la senyoreta Filo em cridava des del seu entarimat: -"niña Miret, ¡dale cuerda!"
i m'obligava a  realitzar la quinta performance del matí (la primera, posar la bandera, segona: resar la Salve, tercera: cantar No llores por mí, Argentina per motius que ara no venen al cas i quarta, encendre l’estufa ). Què puc dir? m'he acabat dedicant al món de l'art, per alguna cosa serà...
La quinta performance era aixecar-me i anar a donar corda -imitant el soroll que faria el mecanisme- a qualsevol dels mantes* que esperaven castigats de genolls al fons de la classe. Pedagògic no és la paraula.
Avui, tot i aquest desgavell del passat, m'aixecaria des d'on fos per anar a donar corda al senyor César Vidal, que si avui m'havia aixecat amb fred, m'ha escalfat de debò. Listo!

*manta, zorro, vago, zoquete…

 ·

La Quinta performance

Cuando estudiaba en la escuela de mi pueblo ( lo que hoy llamaríamos una moderna escuela rural ), la señorita Filo me gritaba desde su entarimado: -“niña Miret, ¡dale cuerda!
Y me obligaba de esa forma a realizar la quinta performance de la mañana ( la primera, colgar la bandera, segunda: rezar la Salve, tercera: cantar No llores por mí, Argentina por motivos que ahora no vienen a cuento y cuarta, encender la estufa. ¿Qué puedo decir? He terminado dedicándome al mundo del arte, por algo será…
La Quinta performance consistía en levantarme y dar cuerda –imitando el ruido que haría el mecanismo- a cualquiera de los mantas* que esperaban castigados y de rodillas en el fondo de la clase. Pedagógico no es la palabra.
Hoy, pese a ese desbarajuste del pasado, me levantaría desde dónde fuese necesario para dar cuerda al señor César Vidal, porque  si esta mañana me había levantado con frío, me ha calentado de verdad. ¡Listo!

*manta, zorro, vago, zoquete…

Comentaris

  1. en esta esquina de tristeza odiosa
    un día aconteció que por designio humano
    hube de hallar a la severa diosa
    quien dos gruesas biblias puso en mi mano.
    mudo respondí que tal era mi suerte
    por ser esclavo de mi seso ausente
    y que llamarme con verdad podía
    el torcido asno que por su amor moría.

    ResponElimina
  2. Qué bo el relat Nuria i el dibuix!! Ets increible!!!! . Un petonet bonica.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada